V aktuálním čísle 4/2023 časopisu Stavebnictví si můžete přečíst například tyto články:
Vysílač Dubník ve Slánských vrších, 307 m, výměna kotevních lan
Vysílač Dubník vysoký 307 m pokrývá televizním a rozhlasovým signálem většinu východního Slovenska. Ocelový dřík stožáru je kotven lany v osmi úrovních do třech směrů. Kotevní lana celkové délky 5,22 km byla po 37 letech provozu nahrazena novými. (foto: Jindřich Syrovátka)
Česko-turecký podnik dokončil podzemní lanovku v Istanbulu
Součástí dopravní infrastruktury v Istanbulu jsou čtyři tunelové lanovky. Nejmladší z nich realizovala česko-turecká společnost Metrostav Ankara Inşaat v loňském roce. Vestibul a tunely dolní stanice byly vzhledem k umístění těsně u nábřeží Bosporu vyprojektovány pod úrovní hladiny moře. (foto: archiv stavby)
Češi razí tunel na Faerských ostrovech – zkušenosti z výstavby
Společnost Metrostav Norge realizuje ražby silničního tunelu na Faerském ostrově Suðuroy. Ražby probíhají skandinávskou metodou Drill & Blast, která byla využita i při budování tunelů v Norsku, Finsku a na Islandu. Tunel o délce 1,2 km nahradí úzkou horskou cestu, která je v zimním období obtížně průjezdná. (foto: Anton Vido)
Stavba brněnského hodinového stroje
Článek představuje hodinový stroj na náměstí Svobody v Brně, který má kromě měření času další zajímavou funkci – prostřednictvím uvolněné skleněné kukličky každý den připomíná obléhání města Švédy a jeho úspěšnou obranu. Návrh i montáž hodinového stroje byla technicky i výtvarně náročná a podílela se na ní řada odborníků nejrůznějších profesí. (foto: Zbyněk Hrbata)
Železniční most pod Vyšehradem – soutěžní dialog
Předmětem článku je souhrnná informace o průběhu soutěžního dialogu jakožto formy architektonické soutěže na novou podobu železničního mostu pod Vyšehradem. (foto: archiv autorů)
Další číslo časopisu Stavebnictví vyjde 10. května 2023.